Monday, January 10, 2011

cerita adik masuk pra sekolah-part 2

fuh harini baru dapat nak sambung cerita minggu lepas yang masih tergantung tu....bukannya apa tapi minggu lepas aku agak busy sikit.test lesen la,register subject tok sem ni la and weekend pulak aku keje part time kat mid valley.1st time taw aku keje.sebelum ni cuti 3,4 bulan pun aku duk goyang kaki kat umah jew..ok ok ok,kite sambung cite budak baru masuk skolah ye pasal keje ni aku citerrr lain kali.
hari puan ma lewat sikit g ambek adik aku tu. naseb baek jirin aku tolong ambekkan...(bagi adik-adik yang tak kenal jiran adik-adik tu sapa jgn naek taw, kami takpe orang kampung.kenal sgt jiran kami).. time puan ma g ambek diorang da separuh jalan nak balik.bile naek je motor, terus die bercerita pasal sekolah die (macam kami ni tak pernah pergi lah.padahal aku dulu pon skolah kat situ jgk.and dah habis dah pon). diceritanya yang die jumpa kawan2 die yang duk dekat2 umah d sekolah tu dgn sgt bersungguh dan heppy. macam lah kami tak taw yang budak2 kampong kami memang skolah kat situ.dah tu jew skolah yang ad kat kampung aku tu. sekolahnye Sekolah Kebangsaan Geting. saje jew nak gtaw name skolah aku dulu2. bagi glemor sikit. tp sekolah ni bukan kat Genting Highland taw....cube perhatikan sikit ejaan Geting tu, bukan Genting.kami tinggal kat kawasan pantai bukannye bukit taw...
berbalik kepada kisah adik aku tu, sukenye die bile cikgu bagi makan.dahla boleh makan  ramai2 dgn kawan2 tambah pulak cikgu bagi makan sedap2....pandai betol cikgu sekarang ambek ati budak ye.dengar je cerita adik aku tu,trase cam nak masuk tadika balik je.(aku dulu sekolah tadika kemas tp adik aku sekarang pra-sekolah)...andai dapat ku undurkan masa...pergh, macam lirik lagu lah pulak.
sesampai jew kat rumah terus ditanggalkan seragam sekolah dan disangkut. tiada siapa pun yang suruh tp maybe die tgk kakak die buat camtu die pun ikut sama.maklumlah budak2 ni mudah terikut....masa sekolah die 1 kelas dgn makju.kawan sekampung.sebelum ni diorang kawan biasa2 jew.tp lepas sekolah same2 ni terus takleh berengang.dah macam kembar pon ade..tu lah budak,masih lagi simpan lam ati play is 1st.tak makan pon takpe...

ceria-ceria selalu:)

No comments:

Post a Comment